fredag 24 maj 2013

Snormonstrets uppgång och fall

Maja vid pennan!

De senaste tre veckorna har jag haft en förkylning som följdes upp av en långdragen bihåleinflammation. Den är inte över än, men med lugn, upprepade nässköljningar och lite Nasonex så börjar den ge med sig en smula. Hurra för att vara gravid och ha svullna slemhinnor redan från början. Jag har däremot jordens lappsjuka! Jag har varit för trött och mögig för att orka mig ut i nån större mån, så Simon och jag har spenderat en hel del tid på gården, framför YouTube och på de allra närmaste lekplatserna. Det ska bli oerhört skönt att börja umgås med folk lite mer och orka oss ut på längre utflykter igen.

Vi ska råda bot på lite isolation i helgen genom att gå på animekonvent på lördagen. Vi lovar många cosplay-foton! På söndag ska vi gå på polsk matfestival med de nya bekanta R och K. Annars ser vi mest fram emot att komma hem! Vi dyker upp innan midsommar och åker hem igen precis innan 4 juli. HÄLSA PÅ FOLK! JAAAAA!

Simon och jag har varit en runda till Cogswell Avenue, dit vi flyttar i juni. Vi ville kolla så att allt såg bra ut och att det inte var ett fullständigt råtthål, så vi kunde dra oss ur som det var så. Men det ser bra ut, lite gammalt hus men mysigt. Mycket plats för att möga runt (perfekt spelplats nere i källaren ^^) och en vänlig och hjälpsam (om än pratsam) hyresvärd.

Nytt på bebisfronten: jag har varit iväg till barnmorskan och fått höra hjärtljud för första gången. Åsm ^^ Ultraljudet är inbokat till 6 juni, så mer bilder efter det!

Återkommer med bilder på söta animenördar ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar