måndag 8 april 2013

Erik första dag på jobbet

... vet inte jag så mycket om, men han får uppdatera senare :-) Simon och jag har iallafall hittat Boston Public Library, som är inhyst i en imponerande stenbyggnad mitt i centrum. De har en bra barnavdelning med både böcker och leksaker, och det verkar vara ett vanligt tillhåll för hemmavarande morsor. När jag kommer ihåg att ta med pass och bevis på min adress ska jag skaffa lånekort. Annars har våran dag varit lugn!

Imorron flyttar vi till Archstone Apartments på Cambridge Park Dr. Även om det blir dyrt under ett par månader ska det bli skönt att ha ett fast hem där man kan laga mat, även om att käka ute är både gott och rätt billigt. Andra intryck av Boston (aka Beantown): Vädret växlar JÄTTEFORT! Inte bara från dag till dag utan inom dagar också. Svårt att klä sig! Vi har också hittat till mattorget Quincy Market, ett känt turistmål, som varmt rekommenderas. Utbud från de flesta världsdelar till billiga priser. Väääääldigt packat, alltid, däremot.

Några bilder: Ska man bygga en militärakademi i centrala Boston i början på 1900-talet tar man i från tårna och bygger ett medeltida slott. I cement. Numera inhyser slottet en mässhall och en dyr kötteria.


Vårt hostel! Det är sjukt mycket snyggare i lobby, matsal, gemensamhetslokaler osv. (de har tom. en liten bio!) än i de bunkerliknande rummen. Men frukosten är stadig, god och ingår i hyran, så vi överlever gott och väl.



Vi återkommer med mer bilder när vi flyttat imorron. Cheerioo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar